Small World (edycja polska)

4.24 (Ilość ocen: 20)
Producent: Rebel
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 128,95 zł 149,95 zł 128.95
ilość szt.
Zyskujesz 128 pkt [?]
dodaj do przechowalni

Opis

14 fantastycznych nacji w walce o przetrwanie

 

Small World to gra, w której gracze prowadzą swoje nacje w świecie, który jest po prostu za mały, aby pomieścić je wszystkie... 

 

Small World, stworzony przez Philippe Keyaerts jako następca jego szeroko nagradzanej poprzedniej gry Vinci, to świat zamieszkany przez różnorodne rasy - krasnoludy, czarodziejów, amazonki, gigantów, orki a nawet ludzi. Każda z tych nacji posyła do walki swoje armie - wszystko, aby zdobyć chociaż odrobinę nowego terytorium i wymazać inne plemiona z powierzchni ziemi. 

 

Niestety, cywilizacje w miarę wzrostu zatracają swoją dynamikę i możliwości rozwoju, dopada je stagnacja a w końcu upadek. Kluczem do zwycięstwa w Small World jest nie tylko wybór spośród 14 ras i 20 specjalnych mocy; najważniejsze to przewidzieć upadek i w odpowiednim momencie wycofać się z danej cywilizacji, udzielając swojego poparcia nowej sile, która rozwinie się na gruzach tych, którzy przeminęli. 

 

Co znajdziesz w Small World: 

  • przepiękne ilustracje utrzymane w bajecznym klimacie fantasy
  • najwyższą jakość wydania, będącą wizytówką Days of Wonder
  • czytelne, przystępnie wyjaśnione i zilustrowane zasady gry
  • warianty rozgrywki dopasowane do 2, 3, 4 lub 5 graczy (zmienna wielkość planszy)
  • 20 specjalnych mocy, co w kombinacji z 14 rasami daje 280 możliwości tworzenia własnej cywilizacji
  • dynamiczną, płynną rozgrywkę bez przestojów i długiego oczekiwania na swoją kolejkę
  • losowy dobór nowych cywilizacji, które spowoduje, że każda partia będzie inna od poprzedniej

 

Cywilizacje pojawiające się w grze składają się zawsze z dwóch elementów - rasy (np. Elfy) i zdolności specjalnej (np. Waleczne). Zarówno zdolności jak i rasy są bardzo zróżnicowane, a w grze możesz pokierować m.in. tak egzotycznymi cywilizacjami jak Bagienne Trolle, Żeglujący Czarodzieje, Handlujące Szkielety czy Latające Ghoule!

 

Small World otrzymał tytuł Gra Roku 2013 - przyznawany przez Kapitułę  złożoną z ekspertów rynku gier planszowych!

 

Zawartość pudełka:

  • 2 dwustronne plansze (dla 2,3,4,5 graczy)
  • 6 kart pomocy
  • 15 żetonów ras (w tym 1 pusty)
  • 168 żetonów ras
  • 18 żetonów zapomnianych plemion
  • 21 żetonów specjalnych mocy (w tym 1 pusty)
  • 35 żetonów specjalnych (leża, fortece, góry, smok, itp.)
  • 109 żetonów punktów zwycięstwa
  • 1 kostka posiłków
  • znacznik rundy
  • zasady gry
  • numer Days of Wonder Online Access

Dane techniczne

Liczba graczy 2 - 5 osób
Wiek od 8 lat
Czas gry 60 - 90 minut
Projektant Philippe Keyaerts
Ilustrator Miguel Coimbra, Cyrille Daujean
Edycja polska
Instrukcja polska

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (20)

- 12 marca 2018

Gra, która zapewni rozrywkę dla każdego. Jest prosta do wytłumaczenia i bardzo regrywalna. Sprawdza się zarówno w 2 osoby, jak i dla większej ilości graczy (do 5 osób). Świetny tytuł, by pokazać komuś coś innego niż Monopoly, Scrabble czy Chińczyk. Sprawdzi się bardzo dobrze do gry z dziećmi. Polecam

- 16 kwietnia 2017

Bardzo dobra gra dla osób zaczynających przygodę z grami planszowymi. Łatwe do wytłumaczenia zasady, sprawiają, że już po jednej grze można rywalizować z bardziej doświadczonymi graczami. W grze można wykazać się umiejętnościami taktycznymi, ale najważniejsze jest aby mieć szczęście. Ciężko aby jeden gracz zdominował rozgrywkę. Lekka i kolorowa. Świetna gra jeśli najważniejsza jest dobra zabawa, a nie rywalizacja o zwycięstwo.

- 12 stycznia 2017

Gra świetnie wykonana, mieszanie ras z cechami tworzy wiele rozgrywek, które nie dadzą Ci się znudzić. Jedyny mankament jest wtedy gdy jest za dużo pionków na planszy- mieni się w oczach. Szczerze polecam!

- 17 kwietnia 2016

Rewelacyjna gra! Świetne jak zwykle wykonanie Days of wonder i super klimat. Trzeba brać pod uwagę tylko dokupienie dodatków bo sama podstawka jeśli gramy w więcej niż 2,3 graczy szybko się powtarza. Polecam wszystkim.

- 30 listopada 2015

Polecam, bardzo fajna gra. Można kombinować na wiele sposobów i za każdym razem rozgrywka jest inna. Dobrze gra się w dwie osoby. Bywa problem z liczeniem punktów, ale można się przyzwyczaić.

- 25 listopada 2015

Gra łatwa, przyjemna i wciągająca. Bardzo dużo interakcji, niewiele losowości. Rozegraliśmy do tej pory ok. 20 gier w więcej niż 3 osoby i nadal się nie nudzi. Jedyny mankament to dużo kolorów, które przy obłożeniu planszy rasami, utrudniają lokalizację własnych jednostek.

- 3 września 2015

Prosta szybka gra dla lubiacych interakcje - zlosliwa interakcje i szybkie rozgrywki. Osoba lubiaca skladac silniczek i mozdzenie, bedzie niezadowolona.Ja tak mialam na poczatku i zalowalam zakupu. Dla mnie Karty - Tales - Tworza cala strategie i twist w grze Wiadomo fajnie jest skladac kombosy, ale niektore sa za mocne jak na moj gust. Nudzi mi sie jedna plansza i rozwazam zakup Realms. Niemniej polecam z kartami , chyba ze macie 8 latki w domu wtedy juz samo ogarnianie ras i cech powinno wszystkich zajac.

- 28 lipca 2015

Przyjemna i łatwa do opanowania gra. Rozgrywka nie trwa długo, zasady proste do wytłumaczenia co jest niewątpliwe zaletą gry. Do tego ładnie wykonane, zabawne grafiki. Jeżeli dodamy jeszcze śmieszne połączenia ras i zdolności wychodzi ciekawa mieszanka. Sporo negatywnej interakcji między graczami, to jednak może być dla niektórych plus, dla innych minus.

- 10 lipca 2015

Zarzuca się tej grze pstrokaciznę - mnie ona nie przeszkadza, a grafiki są świetne. Bardzo wygodna wyjmowana wypraska w pudełku. Gra interesująca, łatwa w tłumaczeniu i wyłożeniu na stół. Przypomina trochę szachy. Naprawdę udany zakup i bardzo dobra cena!

- 22 maja 2015

Rewelacyjna gra, szczególnie dla raczkujących w świecie planszówek. Świetna zabawa zarówno dla młodszych jak i starszych graczy, jednak mimo hasła na pudełku, niewiele w niej do śmiechu. Jest planowanie, negatywna interakcja i dużo, dużo rozrywki. Gra jest kapitalnie wykonana z dbałością o szczegóły. Mechanizm z pozoru skomplikowany, po jednej rozgrywce okazuje się bajecznie prosty. Dodatkowym plusem jest dostępność sporej liczby dodatków urozmaicających grę w naprawdę przystępnych cenach. Wyśmienicie nadaje się na prezent. Dzięki pustym kafelkom rasy i zdolności specjalnej daje spore pole do popisu dla kreatywnego ofiarodawcy. Zdecydowanie jedna z najlepszych pozycji na rynku!

- 11 lutego 2015

Ulubiona gra mojej dziewczyny. Proste zasady, bajeczna oprawa wizualna i jakość wydania, oraz spora ilość interakcji to niewątpliwie wielkie zalety tej gry. Niestety po kilkudziesięciu partiach zaczyna się nudzić, ale to najmniejszy problem, ponieważ mnogość dodatków poraża, w tym szczególnie dodatek Realms pozwalający tworzyć nowe, różnorodne mapy.

- 16 grudnia 2014

Łatwa i kolorowa gra. Jak to zwykle w Days of Wonder - wypraska plastikowa wewnątrz pudełka umożliwia super rozłożenie wszystkich elementów gry - bardzo duży plus za to. Sama gra zła nie jest, ale mnie nie wciągnęła jakoś bardzo. O ile wariant 3-4-5 osobowy jest ok to jednak w przypadku gry w dwójkę - wygrywa ten który wcześniej "wymrze".

- 4 grudnia 2014

Ta gra jest moją najlepszą grą w jaka do tej pory grałem. Zasady banalnie proste! Mieszanie się cech z rasami daje niesamowitą różnorodność, dzięki czemu gra nie znudzi się nawet po stu rozegranych partiach. Kość wprowadza element losowości co nadaje grze smaczku i może zaskoczyć przeciwnika. Sama podstawka jak najbardziej wystarczy, a jeśli ktoś już pozna wszystkie cechy i rasy na pamięć to jak nabardziej można się wyposażyć i zainwestować w wachlaż dodatków jakie udostępnia nam Small World w okazyjnych cenach przeciętnie 35 złotych.

- 1 grudnia 2014

Bardzo fajna gra rodzinna z małym dodatkiem negatywnej interakcji. Bardzo fajnie rozwiązany problem ilości graczy, ponieważ dla konkretnej ilości graczy jest odpowiednia plansza. Gra idealna by wprowadzić nowe osoby w światy planszówek, a także by zagrać w rodzinnym gronie. Jeżeli jeszcze jej nie masz w swojej kolekcji, jest czego żałować, polecam.

- 26 listopada 2014

Przyjemna gra na leniwe popołudnie z rodziną lub spotkanie w większym gronie znajomych. Proste zasady i dynamiczna rozgrywka, można zagrać kilkoma rasami w ciągu jednej partii. Duża liczba żetonów znajdzie swoje miejsce w specjalnych przegródkach. Jedyne co można tej grze zarzucić, to jest strasznie kolorowa, wręcz pstrokata i czasem ciężko zauważyć co dzieje się na planszy.

- 15 listopada 2014

Genialna! Zachwyciłem się nią od pierwszej rozgrywki. Baśniowa szata graficzna. Mnóstwo możliwości ma Smallworld przez mieszanie ras i zdolności specjalnych, dzięki czemu zapewni frajdę na wiele godzin. Zasady są banalnie proste a przygotowanie rozgrywki trwa góra pięć minut dzięki idealnie zrobionej wyprasce. Gra dobra dla graczy zaawansowanych jak i początkujących. Konieczność na półce. :)

- 10 września 2014

Brawa dla wydawców za piękną i logiczną wypraskę w środku opakowania! Wielki plus za to. Co do mechaniki... hmmm czegoś mi tu brakuje. Jest momentami nudno. Niby jest interakcja ale jakoś bez polotu. Wykonanie porządne ale niestety kolorystyka nieudana. Pstrokato i nic momentami nie widać... wszystko się miesza. Jakiś sentyment do tej gry mam, nie wiem czemu ale cały czas u mnie w kolekcji leży. Może zakochałem się w wyprasce :D

- 12 grudnia 2013

Owszem, trochę toto bajkowe i paleta barw bije po oczach, ale taka już stylistyka gry. Mnie to akurat nie razi. Sama mechanika ciekawa, każda partia jest trochę inna ze względu na losowość cech poszczególnych ras, więc gra pewnie szybko nam się nie znudzi. No i nigdzie jak do tej pory nie spotkałam się z mechanizmem wymierania, co wg mnie jest naprawdę ciekawym pomysłem na okres przejściowy między rasami. Jedyny minus jaki mogę wskazać bez szukania takowych na siłę jest mizerna przydatność krasnoludów. Praktycznie nikt ich nie wybiera, takie są słabe, nawet jeśli gracze na własną rękę dodadzą im jakieś bonusy.

- 28 sierpnia 2013

Coś dla miłośników szybkiego tempa rozgrywki. Co z tego, że rozpocząłeś grę trollami, skoro zaraz muszą... wymrzeć? W czasie, w którym można zrobić herbatę, plansza zdąży zmienić się dwa razy. Osobiście wolę mniej 'chaotyczne' gry, jednak widzę po swoich znajomych, że Smallword może wciągać - i to na długie godziny. Z kolei bardzo spodobała mi się oprawa graficzna gry, obrazki są bardzo żywe i sprawiają, że każda z ras ma coś, co nas do niej przekona.

- 12 czerwca 2013

Ciekawe, ma kilka dobrych elementów (losowe łączenie ras i ich cech na przykład generuje dużą liczbę kombinacji), ale sama gra jakaś... za pstrokata, co utrudnia rozgrywkę. Ciężko było mi się przyzwyczaić do aż tak kolorowej planszy, ale trzeba przyznać, że zasady proste i gra się szybko.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl