Neuroshima HEX 3.0

4.83 (Ilość ocen: 15)
Producent: Portal
neuroshima-hex-3.0-box.png
  • promocja
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 93,95 zł 119,95 zł 93.95
ilość szt.
Zyskujesz 93 pkt [?]
dodaj do przechowalni

Opis

Nowa wersja kultowej Neuroshima HEX!

 

Neuroshima HEX 3.0 to planszowa gra strategiczna rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez mutantów i bezwzględne maszyny Molocha. Każdy z graczy dowodzi jedną z armii, na którą składają się żetony jednostek, modułów i akcji, które wykłada się na heksagonalnej planszy pola bitwy.

 

Każda armia składa się z 35 żetonów, na które składają się żetony jednostek oraz akcji specjalnych. Jednostki wykłada się na planszę, na dowolnym polu nie zajętym przez inny żeton. Każda z nich ma oznaczenie informujące, czy jest jednostką strzelającą czy walczącą wręcz a także inicjatywę (o wartości od 0 do 3). Na żetonie znajdują się także symbole oznaczające z jaką siłą i w jakie kierunki atakuje. Niektóre jednostki mają zdolności specjalne, np. „Sieciarz” może zablokować działanie sąsiadującej jednostki, inne mogą atakować dwukrotnie, jeszcze inne mają zamontowany pancerz itp. Symboli jest niewiele, są czytelne i bardzo łatwo się w nich połapać – nie trzeba ich nawet specjalnie znać przed rozgrywką. Przykładowe żetony można zobaczyć w galerii poniżej.

 

Wśród żetonów występują żetony specjalne „Bitwa”, które można zagrać, aby rozpocząć walkę. Momenct rozstrzygania bitwy jest bardzo efektowny – wiele jednostek ginie, wykonując przed śmiercią jeszcze jeden, zabójczy atak. Dobre ustawienie jednostek i ich osłona oraz ochrona bazy są bardzo trudne, często więc posyła się jednostki w samobójcze misje, aby tylko zdjąć jeszcze jeden punkt z bazy przeciwnika.

 

Nowa edycja niesie wiele zmian. Są to:

 

Ilustracje: wszystkie żetony, plansza oraz okładka mają nowe ilustracje przygotowane specjalnie do tej edycji. Za projekt okładki odpowiada Piotr Cieśliński pracujący na co dzień nad okładkami książek dla wydawnictwa Fabryka Słów, projekt planszy przygotował Michał Oracz, a ilustracje na żetonach wykonał pracujący z nami od wielu lat Piotr Foksowicz oraz Invlove.

 

Znaczniki obrażeń: do Neuroshimy Hex wracają znane z pierwszej edycji znaczniki obrażeń sztabów. W zestawie znajdują się cztery znaczniki. Dla rozgrywek na większą ilość graczy na planszy pozostaje licznik obrażeń tak, jak w poprzedniej edycji.

 

Talia Hexogłówek: do Neuroshimy Hex dodaliśmy 55 kart z hexogłówkami zaprojektowanymi przez Michała Herdę, który od wielu lat zajmuje się projektowaniem podobnych łamigłówek. Dzięki tym 55 kartom możecie pobawić się w Neuroshimę nawet, gdy nie ma w okolicy przeciwnika!

 

Grube żetony: w nowym wydaniu żetony drukowane są na grubej tekturze (1.5 mm).

 

Nowe ikony: ikony na żetonach uległy minimalnej zmianie – mają dodany kolor oraz są wyraźniej zaznaczone na żetonach. Ponadto zmieniła się ikona wytrzymałości (dotąd zbyt podobna do ikony medyka, teraz zmieniła się w ikonę tarczki), usunięto z żetonów ikonę klepsydry, która nie wnosiła do gry istotnych informacji oraz zmieniła się ikona „Bomby” na żetonie Klauna, ponieważ po klaryfikacji reguły zbyt różni się od Bomby, czyli żetonu natychmiastowego.

 

Poszerzona instrukcja: nowe wydanie posiada nową instrukcję, która została zaktualizowana o wyjaśnienie wszystkich problemów, jakie przez lata były zgłaszane na forach internetowych.

 

Zmiany w regułach: nowa reguła zmniejszająca losowość dociągu, nowa reguła likwidująca pechowy dociąg oraz nowy tryb gry na 3 graczy. Oczywiście nowe reguły wraz z instrukcją będą udostępnione za darmo do pobrania na stronie Portal Games.

 

Karty referencyjne: do pudełka dodano cztery karty referencyjne – dla każdej z podstawowych armii w grze.

 

Zawartość pudełka:

  • plansza
  • 35 żetonów armii Posterunku
  • 35 żetonów armii Molocha
  • 35 żetonów armii Hegemonii
  • 35 żetonów armii Borgo
  • 8 znaczników armii
  • 8 znaczników ran
  • 4 liczniki obrażeń
  • 55 kart z hexogłówkami
  • instrukcja

Dane techniczne

Liczba graczy 2 - 4 osoby
Wiek od 8 lat
Czas gry 60 - 90 minut
Projektant Michał Oracz
Edycja polska
Instrukcja polska

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (15)

- 30 listopada 2016

Nigdy nie zwracałam na nią uwagi, ponieaż jest osadzona w postapokaliptycznym świecie, a to troche nie mój klimat. Do zagrania namówili mnnie znajomi I stwierdzam że jest wprost genialna! Zakupiłam własny egzemplarz i pokazałam go koledze z dziewczyną. Po tygodniu teżn mieli już własną Neuroshime, nawet z dwoma dodatkami. Tak to działa. Gra jest dobra dla dwóch osób, chociaż jak dla mnie najwięcej emocji budzi jak gramy w co najmniej 4, w wersji każdy na każdego. Należy równiez zauważyć, że to gra polskiego autora, a dla najbardziej zainteresowanych są organizowane turnieje! Polecam nawet tym, co tak jak ja nie sa przekonani co do mrocznego, postapokaliptycznego klimatu.

- 14 kwietnia 2016

4/5 Neuroshima Hex - to po prostu gra strategiczna w postapokaliptycznym świecie mutantów i bezwzględnych maszyn. Mamy opcję zostani liderem jednej z armii i poprowadzenia do boju wściekłych gangerów, dzielnych żołnierzy, półdzikich mutantów lub nawet bezwzględne maszyny! Gra obiektywnie ma fajna mechanikę i rozgrywka dostarcza wiele pozytywnych emocji to fakt. Ja jednak nie jestem nią w żaden sposób zachwycony. Nie zmienia to jednak stwierdzenia, ze gra jest ciekawa i ma masę zwolenników.

- 28 lipca 2015

Kocham i nienawidzę tej gry. Zaczynałem przygodę wraz I edycją, która była brzydka jak noc listopadowa. Nadeszła druga i wielkie święto. Ta gra to nic innego jak nowoczesne szachy na hexagonalnej planszy. Każdy żeton to osobna figura, która coś robi. Mamy nieograniczone wręcz możliwości wyboru, każda partia jest inna, żetony inaczej się układają. Skalowanie jest również świetne, jednakże przy 2 graczach można pomyśleć o jakieś taktyce, strategii. Przy 3-4 jest to już klasyczna naparzanka i walka o przetrwanie naszego sztabu. Tak czy siak, dobra zabawa gwarantowana i ciągle chce się więcej. Jako, że kilka ładnych lat gram w ten tytuł, przyzwyczajony jestem do starej szaty graficznej. Nowa może i jest ładna, szczególnie jeżeli ktoś wcześniej nie miał stycznością grą. Dla mnie jest brzydka i nieczytelna, podobnie jak żetony - powtarzam, to moje subiektywne zdanie. Nie to, że II edycja była ładna :), w żadnym wypadku, jednakże przyzwyczajenie to druga natura człowieka. Pomijając szatę graficzną, to wspaniała gra, zasługuje na 9/10. POLECAM!

- 12 lipca 2015

Bardzo ciekawa pozycja. Gra i jej grafika od razu wprowadzają w klimat Neuroshimy. Ciekawe frakcje, każda wprowadza do rozgrywki coś innego. Doskonale napisana instrukcja, nie mieliśmy żadnych kłopotów przy pierwszej rozgrywce. Polecam!

- 13 czerwca 2015

Neuroshima Hex; złożoność w prostocie. Tymi słowami można podsumować całą grę. Mechanika gry jest prosta jak budowa cepa, ale możliwości taktyczne są nie ograniczone. W ver. 3.0 Portal dorzuca kilka fajnych gadżetów pokroju liczników obrażeń czy Hexogłówek co przy i tak wg. mnie niewygórowanej cenie jest całkiem miłe. Wierzcie mi; jeśli ją kupicie nie będziecie tego żałować, a gra często będzie powracać na wasze stoły. 5/5

- 4 czerwca 2015

Cd. Brak ci czasu na ciężkie tytuły, to neuroshima hex jest dla ciebie dla mnie najlepsza polska gra, pozdrawiam.

- 4 czerwca 2015

Witam kupiłem tą wersję tydzień temu, wcześniej grałem 5lat temu w wersję 2.5. Obecna wersja jest o klasę lepsza, dodano nowoczesne normalne grafiki(poprzednie były jak z prl-u.), dodano liczniki obrażeń-poręczna rzecz. Kolejną nowością sa hexogłówki świetny pomysł na solo grę. Dobra instrukcja, choć trzeba parę niuansów na necie poszukać, plansza dużo lepsza niż poprzednio, żetony widać dokładnie. Na koniec powiem tak gdy wydawano tą grę za 120-130zł to trochę za drogo, cena 97 czy nawet 100zł jest w sam raz. Podsumowując jestem już po kilku grach, niektóre nacje wymagają dłuższego ogrania, dla początkujących polecam Borgo bardzo ofensywna rasa, najtrudniej gra się posterunkiem. Poprzedniej wersji 2.5-dałbym 7/10,obecna 9/10. Jeśli szukasz dynamicznej taktycznej strategii, w której każda rasa walczy inaczej, cenisz ciężki postapokaliptyczny klkmat, lubisz pewną losowość i krótki czas rozgrywki(lub jak ja masz dziecko i brak ci czasu na cjężkie

- 21 kwietnia 2015

Świetnie zbalansowana gra. W nowej oprawie dodatkowo przyjemniejsza dla oka. Gra dla nowych jak i zaawansowanych graczy: "5 minutes to learn, life to master".

- 11 lutego 2015

Pierwsza porządna planszówka w jaką było mi dane grać i do tej pory moja ulubiona pozycja podczas gier ze znajomymi. Różnorakie style gry i taktyki rozgrywki sprawiają , że ta gra chyba nigdy mi się nie znudzi. Zabawę rozwijają dodatkowe armie z których każda jest inna i ma własne sposoby na wygraną. Polecam każdemu to lubi pogłówkować i powalczyć :)

- 16 grudnia 2014

Stary dobry hex w nowej oprawie graficznej. Osobiście nie podobają mi się zmiany (szczególnie zmiana "złotych gaci" na srebrne - to już nie to samo). Na minus także plansza - poprzednia składana na 4 mieściła się w małym pudełeczku, ta, złożona, zajmuje jednak więcej miejsca. Na plus zasługują dołączone hexogłówki.

- 25 listopada 2014

Świetna gra, dynamiczna, szybka, prosta w ogólnych zasadach ale wymagająca podejmowania przemyślanych decyzji. 4 podstawowe armie są zróżnicowane i każdą z nich gra się zdecydowanie inaczej, przy czym są moim zdaniem bardzo dobrze zbalansowane. Niektórym na pewno na początku może przeszkadzać losowość, która czasem może mieć wpływ na wyniki, jednak z czasem i wzrostem doświadczenia graczy da się ten wpływ znacznie ograniczać. W odświeżonej wersji dodatkowo bogato wyposażona i ze znacznie poprawioną oprawą graficzną. Do tego ciągle rozwijana przez kolejne dodatki. Moim zdaniem jedna z najlepszy gier w jakie grałem i mocne 5/5.

- 15 listopada 2014

Postapokaliptyczna gra polskiego twórcy Michała Oracza, która z impetem weszła na rynek światowy i podniosła poziom polskich planszówek do nowej rangi. Gra strategiczna, ale zasady są proste do przyswojenia, a każda rozgrywka będzie tylko polepszała Nasze wykorzystanie poszczególnych jednostek. 4 podstawowe zestawy armijne zapewniają mnóstwo rozrywki. Wczoraj obchodziłem z bratem jubileusz - setną rozgrywkę! Edycja 3.0 dodatkowo daje Hexogłówki - łamigłówki pozwalające na rozgrywkę jednoosobową. Dodatkowo twórcy dodali małe karty ze spisem jednostek, której zdecydowanie brakowało w edycji 2.5, bo żeby zobaczyć żetony swojej armii trzeba było wertować instrukcję. Szkoda, że wydawnictwo nie dołączyło podstawek/uchwytów na żetony. Może w przyszłości. :) Uniwersalność tej gry i możliwość budowania własnych scenariuszy zafascynowała mnie i moich znajomych. :) I cena nie jest wysoka. Promujmy polskie planszówki i polskie jabłka. :P

- 17 marca 2014

Gra jest bardzo dobra i przyjemnie się gra zarówno w 2, ja i w 4 osoby. Wykonanie jest świetne - uwielbiam te grube kartonowe żetony i sztywne instrukcje ze spisami jednostek. Szata graficzna jest nieporównywalnie przyjemniejsza od wersji 2.5. O wiele lepiej gra się bez tej czarnej obwódki, żetony stały się jakby żywsze w wersji 3.0.

- 19 stycznia 2014

Rewolucja graficzna na ogromny plus. Świetna miodność rozgrywki, zarówno dzięki żetonom jak i klimatycznej planszy. Poza tym świetna jakość elementów i pełen komplet gadżetów. Na minus "wypraska". Czy polskie gry dla Polaków zawsze muszą mieć jakieś irytujące braki? Spójrzcie jak wygląda wypraska w angielskiej edycji (wydawnictwa Z-Man Games). Dla polskich graczy zagłębienie w tekturze od Portalu. Miłego przechowywania. Wstyd...

- 9 grudnia 2013

O grze mogę wypowiadać się w samych superlatywach. Bardzo dobre wykonanie, żetony są grube. Plansza mała, zgrabna, mieści się na każdym stole. Graficznie duży przeskok w stosunku do wersji 2.5, dodam tylko że na plus. Liczniki życia w formie "kręciołków", karty informacyjne wszystkich 4 armii oraz kilka dodatkowych znaczników, bardzo przydatnych podczas gry, np. "zasieciowanie". Zdecydowanie udany lifting bardzo dobrej gry!

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl