K2 (nowa edycja)

5 (Ilość ocen: 10)
Producent: Rebel
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 73,95 zł 73.95
ilość szt.
Zyskujesz 73 pkt [?]
dodaj do przechowalni

Opis

Zdobycie szczytu to dopiero połowa drogi do zwycięstwa.

 

Chrzęst raków wgryzających się w lód. Zmęczona ręka wbijająca czekan w śnieżną ścianę. Ciężki oddech, gdy z wysiłkiem podrywasz ciało, by znów przesunąć się o pół metra w górę. Jeszcze tylko 100... 50 metrów dzieli Cię od szczytu K2, jednego z najtrudniejszych ośmiotysięczników. Stojąc w oślepiającym słońcu patrzysz w dół, gdzie czeka na Ciebie namiot. Jednak by do niego dotrzeć musisz przejść przez szalejącą na najtrudniejszym odcinku śnieżycę. Czy dasz radę?

 

W grze K2 każdy z graczy kieruje zespołem 2 himalaistów, którzy rywalizując z innymi zespołami, starają się zdobyć szczyt i przetrwać do końca 18-dniowej wyprawy.

 

Jak to działa?

 

Gracze poruszają himalaistami po planszy za pomocą kart, które zagrywają co rundę. Im wyżej wejdzie dany wspinacz, tym więcej punktów zwycięstwa zdobędzie na koniec gry. Jednak w wyższych partiach gór trzeba uważać na poziom aklimatyzacji. Jeśli spadnie on poniżej 1, wyczerpany himalaista zginie i gracz nie otrzyma zdobytych przez niego punktów zwycięstwa. Dlatego tak ważnym elementem gry jest wybór odpowiedniej drogi na szczyt, optymalne stawianie namiotów i zwracanie uwagi na pogodę, która w znaczący sposób wpływa na trud wędrówki na szczyt.

 

Himalaizm to dziwny sport, z jednej strony alpinista w czasie wspinaczki musi krok po kroku pokonywać siebie – swoje słabości, ograniczenia; z drugiej musi walczyć z górą, z pogodą.

Adam Kałuża, "Wyprawa rusza dalej"

 

Zawartość pudełka:

  • 1 dwustronna plansza
  • 5 plansz aklimatyzacji himalaistów (po jednej dla każdego gracza)
  • 12 kafli pogody (6 letnich i 6 zimowych)
  • 90 kart akcji graczy (po 18 dla każdego gracza)
  • 5 kart ratunku (po 1 dla każdego gracza)
  • 20 żetonów ryzyka
  • 20 drewnianych pionków himalaistów (po 4 dla każdego gracza)
  • 10 drewnianych pionków namiotów (po 2 dla każdego gracza)
  • drewniany znacznik pogody
  • znacznik pierwszego gracza
  • instrukcja

Dane techniczne

Liczba graczy 1 - 5 osób
Wiek od 8 lat
Czas gry 30 - 60 minut
Projektant Adam Kałuża
Koszulki dla tej gry standard ccg (95 szt.)
Edycja polska
Instrukcja polska

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (10)

- 2 marca 2017

Jedna z lepszych gier w mojej opinii. Bardzo chętnie gra w nią moja żona, ojciec i znajomi. To czego nie sposób docenić na pierwszy rzut oka to piękne wydanie i wiernie oddany klimat, który sprawia, że faktycznie czujemy się jak alpiniści próbujący zdobyć K2. Doceniam, że każdy gracz posiada swoją odmienną i niesamowicie śliczną tabliczkę z aklimatyzacją. Grafiki są świetne, choć ta z okładki nie przypadła mi do gustu, za to plansza, wspomniane tabliczki aklimatyzacji i tabliczki są wyśmienite. Nawet pewna losowość nie jest wadą lecz oddaje charakter nieprzewidywalnej wysokogórskiej wyprawy. Trzeba włożyć troszkę by dobrze rozplanować wyprawę biorąc pod uwagę warunki atmosferyczne, posiadane zasoby (aklimatyzacji), karty na ręce oraz biorąc pod uwagę poczynania rywali, którzy potrafią nieźle namieszać. Generalnie gra jest bardzo dobra i godna polecenia. Biorąc pod uwagę cenę w granicach 80zł jest to wręcz pozycja obowiązkowa, szczególnie dla miłośników górskich wycieczek i pięknych widoków. Z pewnością spodoba się całej rodzinie choć nie jest to banalna gra familijna i wymaga pewnego wysiłku umysłowego. Gorąco polecam!

- 31 lipca 2016

Świetny pomysł na grę, ciekawa tematyka i prosta mechanika sprawiają, że gra często trafia na nasz stół. Nie jest to lekki tytuł, jednak po kilku grach sceptycy mogą się do niej przekonać. Polecam.

- 1 lutego 2016

Bardzo dobra gra przy równocześnie niskiej cenie! Bardzo dobry klimat, jak i mechanika gry. Gra niezależna językowo i dodatkowo bardzo prosta w tłumaczeniu. Na planszy/kartach dodatkowo zasady przedstawione w formie graficznej. Gra posiada syndrom kolejnej rozgrywki- potrafi wciągnąć:)

- 3 stycznia 2016

Jedna z najlepszych polskich gier planszowych. Gra zdecydowanie wymagająca logicznego myślenia i planowania kilka ruchów do przodu. Wykorzystuje ciekawą mechanikę poruszania, a co najlepsze, świetnie oddaje klimat górskiej wspinaczki. Gra jest tym trudniejsza im wyżej są twoi himalaiści. Gra oferuje 4 warianty rozgrywki, co daje dużą regrywalność. Pozycja obowiązkowa dla każdego planszówkowicza.

- 25 kwietnia 2015

Gra pozwala szybko wdrożyć nowych graczy, a zarazem dużo rozgrywek potrzeba aby dobrze opracować strategię rozgrywki. Jednym zdaniem fajna, ciekawa gra.

- 12 lutego 2015

Całkiem dobra, z prostymi zasadami, ale nie prosta, gra polskiego autorstwa. Tematyka gry świetnie współgra z mechaniką, przez co wszystko wydaje się logiczne i intuicyjne, a grając można doskonale wyobrazić sobie trudy związane ze zdobywaniem ośmiotysięcznika.

- 16 grudnia 2014

Zasady proste, rozgrywka dobra, szczególnie w pięć osób gdy robi się bardzo ciasno i nie wiadomo czy ryzykować czy jednak przeczekać atak na szczyt. A potem schodzenie i liczenie non stop czy alpinista przeżyje :)

- 5 lutego 2014

Gra świetna. Proste zasady. Ciekawa jak dla mnie mechanika. Fajnie pomyślane zarządzanie ruchem i poziomem aklimatyzacji. Świetnie gra się nawet w pojedynkę. Wcale nie jest łatwo dotrzeć na szczyt i nie zabić swojego himalaisty. Gra solidnie wykonana i porządnie napisana instrukcja.

- 3 stycznia 2014

Bardzo dobra planszówka! Jest klimat i czasami gracz czuje się winny tego, że jego himalaista ginie :( Prosta w tłumaczeniu( siedmiolatek nie ma problemów z grą!), szybka i posiada kilka wariantów trudności.

- 8 sierpnia 2013

bardzo ciekawa gra planszowa, zupełnie inna od tych, w które grałem do tej pory... dla mnie ogromnym plusem jest mała losowość gry dająca równe szanse wszystkim graczom, liczy się strategia i pomysłowość, a nie rzut kością plusem jest też to, że w grę można swobodnie zagrać w dwie osoby

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl