Eldritch Horror: Przedwieczna Groza

4.9 (Ilość ocen: 12)
Producent: Galakta
Dostępność: średnia ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 183,95 zł 183.95
ilość szt.
Zyskujesz 183 pkt [?]
dodaj do przechowalni

Opis

Nadchodzi koniec Świata!

 

Świat stoi na krawędzi katastrofy. Jest rok 1926, a pradawne istoty o niewyobrażalnej potędze budzą się powoli z długiego snu, przynosząc ludziom śmierć i szaleństwo. Dziwne kulty i przerażające stwory sieją spustoszenie na każdym kontynencie, a struktura rzeczywistości rozpada się, otwierając bramy do dziwacznych, obcych wymiarów. Tylko garstka dzielnych badaczy rozumie, co tak naprawdę się dzieje. Ci zdeterminowani, całkowicie oddani sprawie bohaterowie wykorzystują każdą dostępną umiejętność i broń, by odeprzeć straszliwych Przedwiecznych. Będą musieli zbadać najodleglejsze zakątki świata, pokonać koszmarne potwory czające się w cieniach i znaleźć informacje, które pozwolą odkryć tajemnice Przedwiecznej Grozy!

 

Eldritch Horror: Przedwieczna Groza to kooperacyjna gra dla 1-8 osób, inspirowana popularną grą planszową Horror w Arkham.

 

Zawartość pudełka:

  • 1 Plansza
  • 1 Almanach
  • 1 Instrukcja
  • 12 Arkuszy Badaczy
  • 4 Arkusze Przedwiecznych
  • 51 Kart Mitów
  • 16 Kart Tajemnic
  • 36 Kart Spotkań Obszarowych
  • 32 Karty Spotkań Badawczych
  • 24 Karty Spotkań w Innych Światach
  • 18 Kart Spotkań Ekspedycyjnych
  • 12 Kart Spotkań Specjalnych
  • 40 Kart Zasobów
  • 36 Kart Stanów
  • 20 Kart Zaklęć
  • 14 Kart Artefaktów
  • 4 Karty Schematu
  • 78 Żetonów Zdrowia i Poczytalności
  • 43 Żetony Potworów
  • 36 Żetonów Wskazówek
  • 30 Żetonów Ulepszeń
  • 20 Żetonów Biletów
  • 20 Żetonów Plugastwa
  • 9 Żetonów Bram
  • 4 Żetony Pogłosek
  • 1 Żeton Aktywnej Ekspedycji
  • 1 Żeton Zagłady
  • 1 Żeton Omenu
  • 1 Żeton Głównego Badacza
  • 1 Żeton Tajemnicy
  • 4 Kości
  • 12 Plastikowych Podstawek

Dane techniczne

Minimalna liczba graczy 1 osoba
Maksymalna liczba graczy 4 osoby
Liczba graczy 1 - 8 osób
Wiek od 14 lat
Czas gry 120 - 240 minut
Projektant Corey Konieczka, Nikki Valens
Ilustrator Anders Finér, David Griffith, Ed Mattinian, Patrick McEvoy
Numer katalogowy EH01
Pasujące koszulki mini american oraz standard american
Edycja polska
Instrukcja polska

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (12)

- 16 lutego 2017

Gra kooperacyjna w klimatach powieści H.P. Lovecrafta. Możemy zmierzyć się z Cthulhu, Yog-Sothothem i innymi przedwiecznymi, wcielając się w badaczy wyposażonych w komplet unikalnych cech i zdolności. Gra wykonana jest perfekcyjnie, ilustracje są świetne, czytelność kart i grafik powalająca, a sama rozgrywka zaskakująco nieliniowa i różnorodna. Gra jest długa, w zależności od liczby graczy od 2 do nawet 6 godzin, dość złożona, ale nowi gracze, dadzą bez problemu radę grać, jeśli przy stole siedzi przynajmniej jedna osoba dobrze znająca zasady. Eldritch jest w pełni kooperacyjny, nie ma negatywnej interakcji, ale nie oznacza to, że jest łatwy. Mimo wielokrotnych rozgrywek wciąż mamy z ekipą dzielnych badaczy problemy z niektórymi przedwiecznymi. Jako bezwzględny minus należy się przyczepić, do konieczności kupienia dodatku (Zaginiona wiedza) jeśli gra się spodoba i będziecie chcieli w nią grać częściej. Chodzi o mały zasób kart spotkań. Na szczęście dodatek jest w rozsądnej cenie, i jego nabycie zapewnia już kompletność gry i na prawdę dużą regrywalność. Gorąco polecam!

- 13 kwietnia 2016

Eldritch Horror nareszcie w wersji polskiej ! Wiele osób zadaje sobie pytanie co lepsze Arkham czy Eldritch Horror? Grałem w obie i powiem, że choć gry są na równym poziomie to plusem definitywnym Eldritch'a jest przejrzystość instrukcji i łatwiejsze zrozumienie zasad rozgrywki. Podczas gdy w AH mamy lekką dezorientacje w zawiłości zrozumienia tych zasad, tu jednak są one bardzo łatwe do szybkiego przyswojenia. Możecie zarzucić mi subiektywne odczucie do konkretnej gry, ale tu się nie zgodzę, bo wszyscy potwierdzają powyższą opinię, którzy spróbowali obu zarówno AH jak i EH. Jest też dylemat (dla niektórych) w postaci ilości kart w EH. No fakt nie ma ich tyle ile np. ja bym sobie życzył, ALE po to stworzono właśnie dodatki do EH. W nich można bardzo znacząco powiększyć ich liczebność jeśli zachodzi taka potrzeba. Mnie osobiście, po dokładnym zapoznaniem się z produktem i jego dodatkami, gra się świetnie! Nie neguję AH, ale wolę EH :))). Polecam gorąco wszystkim fanom kooperatywek. Musicie tego spróbować!

- 16 lutego 2016

Świetna gra chociaż, przebrnięcie przez instrukcję bez kogoś kto już w to grał trwałoby pół dnia. Rewelacyjne grafiki i wielowątkowość. Regrywalność też wydaje się w porzadku przy takiej ilości kart. Warto do gry się skupić bo najciekawszy w tej grze jest klimat.

- 12 lutego 2016

Jest to moja ulubiona gra planszowa. Uwielbiam ją za klimat oraz sposób rozgrywania poszczególnych akcji poprzez karty spotkań. Mnogość elementów, badaczy oraz Przedwiecznych sprawia, że każda gra jest unikatowa i się nie nudzi. Posiada także bardzo dobre dodatki, które zwiększają poziom adrenaliny i zabawy.

- 23 czerwca 2015

Lepsza wersja Horroru z Arkham. Ulepszono chociażby mechanikę mitów, ekonomi, zrezygnowano z suwaków na rzecz stałych umiejętności etc. Gra się przede wszystkim krócej - 2-3 g. (rozegrałem grę na 4 osoby poniżej 4h), a gra się nie "zacina" - tj. nie ma problemu, że ani my możemy przez 1h zbliżyć się do celu, ani gra nie może nas wykończyć - w razie poważnych błędów Eldritch wykańcza szybko. Przedwiecznych jest mniej, ale są lepiej dopracowani - każdy jest mocno spersonalizowany. Doszedł ważny element w prównaniu z Arkham - konieczność rozsądnego przemieszczania się graczy po dość dużej planszy. Podsumowując to lepsza wersja horroru z Arkham (który i tak był bardzo dobry) więc mogę z czystym sercem polecić. PS. gra się najlepiej w 3-6 osób (gra w 5 jest dużo trudniejsza niż w 4). Można gra bezproblemowo w 1-2 osoby, przy założeniu, że sterujemy więcej niż 1 postacią.

- 26 marca 2015

Gra sama w sobie do najprostszych nie należy, trzeba trochę przysiąść i przebrnąć przez zasady. Jednakże warto! Rozrywka jest świetna niezależnie czy gra się solo czy w większej grupie. Przedwieczni ciągle robią wszystko by zniszczyć świat i gdy tylko Poszukiwaczom wydaje się, że przejęli kontrolę jedna karta mitów może ich uświadomić, że są w błędzie. Bardzo dobra możliwość balansowania poziomu trudności poszczególnych rozgrywek (poprzez odpowiedni dobór kart mitów). Obecność wielu różnych kart spotkań/mitów i czterech przedwiecznych do wyboru zapewnia bardzo dobrą regrywalność tytułu. A gdy już zaczniemy dochodzić do wniosku, że się nudzi to wtedy można pokusić się o dodatek (200 kart!). Świetne wykonanie i na prawdę dobra jakość elementów. Zdarzają się błędy w tłumaczeniu (wychodzą erraty), ew na jednej karcie widziałem literówkę ale w rozgrywce absolutnie to nie przeszkadza:-) Polecam zarówno go grania w parze z drugą połówka jak i w gronie rodzinnym czy ze znajomymi:-)

- 15 marca 2015

Moim zdaniem gra prostsza od poprzedniczki. Horror w Arkham odchodzi w niepamięć. Sensowniej jest fabularnie, gdy portale do innych wymiarów pojawiają się na całym świecie, a nie na każdej ulicy Arkham. Bogowie kosmologiczni aż tak bardzo tego miasta nie nienawidzą. :P Klimat poprawia podnoszenie wskazówek w nowy sposób. W horrorze znajdowałeś je jak drobne, tutaj trzeba odbyć przygodę. :) Usunięto tez mechanikę chomikowania pieniądza.Sposób odbywania walki ten sam co w Arkham. Szkoda, że nie ma figurek, ale wtedy, to już w ogóle bym pudełka nie podniósł bez asysty. Jeśli chodzi o wykonanie grafiki wkomponowują się idealnie w klimat. Postacie mają umiejętności, które odwołują się do ich osobowości. Marynarz na przykład ma dodatkową akcję na morzu. Trudność gry zależy od tego jak najdą karty. Miałem partię gdzie przedwiecznego nawet nie połaskotaliśmy po mackach, jak również gdzie został zdeptany jak owad. Bywa różnie. Plansza cudowna. :) Osobiście jak miałbym wybierać, który horror wybrać, to brałbym nowszy. Minus i to duży jest taki, że dodatek jest wręcz koniecznością. Gra sprawia wrażenie jakby ktoś wyjął jej część i być może wpakował do dodatku, żeby więcej zarobić, ale mogą to być tylko domysły. Warto, ale z dodatkiem.

- 10 marca 2015

Jest to moje trzecie starcie z grami w klimatach powieści H. P. Lovecraft'a. I po raz trzeci mogę powiedzieć, że się nie zawiodłem. Ponadto, z racji rozgrywki prowadzonej po całej planecie, gra wprowadza zupełnie nowych badaczy, nieznanych z poprzednich gier. Dodatkowo obok znanych i kochanych kart z innych gier z serii, pojawiają się nowe przedmioty, sprzymierzeńcy i artefakty. Po przeprowadzonej przeze mnie wstępnej grze mogę powiedzieć trzy rzeczy o tej pozycji: 1. Niektóre opisy są zbyt błahe lub nielogiczne, co się poczytuje jako minus, ale w sumie jest dość zabawne. 2. Rozgrywka jest dość szybka i ciekawa, również z racji ogólnoświatowych klimatów, a nie tylko gry w obrębie odciętego od świata miasta czy hermetycznego budynku. 3. Gra proponuje szybki, aczkolwiek bardzo dosadny łomot dla graczy. Wniosek - dużo zabawy, kooperacja wskazana.

- 17 lutego 2015

Moim zdaniem najlepsza gra tego typu na rynku, uwielbiamy ja z małżonką , niesamowity klimat super grywalna prosta w porównaniu do stalowego kloca którym był dla nas arkham. Ratujemy świat kilka razy w tygodniu:). Z nie cierpliwością czekamy na dodatki które dodatkowo podkrecaja rozgrywkę.

- 10 września 2014

W końcu odświeżony tytuł gry o tematyce Lovecrafta. Arkham Horror był już zbyt przesadzony pod względem komponentów (ilości) jak i zasad. EH to klimatyczna gra o prostszych zasadach niż AH ale jednak dalej na tyle skomplikowanych aby mieć radochę z gry i mieć nad czym główkować. Polecam serdecznie! Pamiętajcie, że to kooperacja :) Nie każdy lubi. FFG jak zwykle wykonało grę solidnie i ślicznie. Mucha nie siada.

- 22 lipca 2014

Kolejna gra na podstawie opowiadań H.P. Lovecrafta będąca następcą Arkham Horror. To co podoba mi się najbardziej to fabularne "wstawki" na kartach pozwalające wczuć się w sytuację na planszy. Gra zmusza do myślenia bo czasu mało a przed nami a to brama do zamknięcia, a to potwór do pokonania a przecież trzeba jeszcze rozwiązać tajemnice by nie dopuścić do przebudzenia Przedwiecznego. Za to radość ze zwycięstwa jest ogromna

- 14 maja 2014

Kolejna świetna pozycja z cyklu mitów Cthulhu. Doświadczonym badaczom, nie trzeba tego mówić ale wszystkim nowym polecam serdecznie, nawet na sam początek przygody w świecie opanowanym przez przerażające potwory Lovecrafta. Niech gwiazdy będą w porządku.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl