7 Cudów Świata: Miasta

5 (Ilość ocen: 4)
Producent: Rebel
Dostępność: dostępny
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 54,95 zł 59,75 zł 54.95
ilość szt.
Zyskujesz 54 pkt [?]
dodaj do przechowalni

Opis

Drugi dodatek do 7 Cudów Świata

 

7 Cudów Świata: Miasta, drugi dodatek do 7 Cudów Świata, zawiera opcjonalne zasady gry zespołowej. Oferuje także nowy typ kart (czarne, reprezentujące pozostałości miast), nowe karty starych typów (dwa nowe cuda: Petra i Bizancjum, nową gildię i lidera powiązanego z czarnymi kartami).

 

Dodatek ten jest dużo bardziej agresywny i wprowadza silną interakcję między graczami, którzy ciągle starają się zebrać więcej punktów niż przeciwnicy.

 

Dzięki zasadom gry drużynowej do jednej partii może zasiąść aż osiem osób. Członkowie jednej drużyny siedzą obok siebie i wybierają karty, które przyniosą korzyść im obojgu.

 

Nowe, czarne karty oddziaływują w różnoraki sposób, z czego dziewięć z nich dostępnych jest w każdej erze. Przykładowe efekty:

 

  • Ambasady, które wykluczają cię z wyścigu zbrojeń w tej epoce.
  • Cmentarze, za które dostajesz punkty na koniec gry, a pozostali gracze muszą za nie płacić.
  • Szpiedzy, którzy kopiują symbole z kart nauki (zielonych).
  • Czarny rynek, który podwaja surowiec.
  • Zdolność budowania kart za darmo dzięki skopiowanu zależności budynków od innych graczy.

 

Uwaga! To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: 7 Cudów Świata.

Dane techniczne

Liczba graczy 2 - 8 osób
Wiek od 10 lat
Czas gry 30 - 60 minut
Projektant Antoine Bauza
Ilustrator Miguel Coimbra
Edycja polska
Instrukcja polska

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (4)

- 13 kwietnia 2016

5/5 OCENA. "7 Cudów Świata: Miasta" - to rozszerzenie wersji podstawowej gry, dokładającej do niej nowe formaty rozgrywki (na 8 osób oraz grę w dwuosobowych zespołach, które sumują zdobyte punkty), a także mechanizmy dyplomacji i długu. Gra jest świetna, gdyż posiada nowe kombinacje kart, a poziom interakcji miedzy graczami został znacząco podwyższony. Nieznaczne wydłużenie czasu gry jest prawie niezauważalne dlatego polecam wam ten dodatek.

- 13 kwietnia 2016

5/5 OCENA. "7 Cudów Świata: Miasta" - to rozszerzenie wersji podstawowej gry, dokładającej do niej nowe formaty rozgrywki (na 8 osób oraz grę w dwuosobowych zespołach, które sumują zdobyte punkty), a także mechanizmy dyplomacji i długu. Gra jest świetna, gdyż posiada nowe kombinacje kart, a poziom interakcji miedzy graczami został znacząco podwyższony. Nieznaczne wydłużenie czasu gry jest prawie niezauważalne dlatego polecam wam ten dodatek.

- 9 grudnia 2014

IMO "Miasta" są słabszym dodatkiem, niż "Liderzy". (1) Czarne karty są w większości świetnie przemyślane, ale konieczność ich każdorazowego losowania (wcześniej wykorzystane czarne karty należy wyjąć z talii poszczególnych er, wylosować nowy zestawy i wtasować w poszczególne ery) sprawia, że przygotowanie gry znacząco się wydłuża (podkreślmy, że chodzi o czas przygotowania i sprzątania; zmiana długości rozgrywki nie jest już odczuwalna). Tymczasem to właśnie szybkość rozgrywki połączona z szybkością rozłożenia/złożenia „7 cudów” decyduje o atrakcyjności tej pozycji jako gry rodzinnej i imprezowej. (2) Mechanika czarnych kart odczuwalnie podwyższa poziom losowości (nie wiadomo z jakimi czarnymi kartami przyjdzie nam grać). Mi większa losowość nie odpowiada, ale to już kwestia indywidualnych preferencji. (3) Znaczniki dyplomacji wydają się chybionym pomysłem. (4) Powiew świeżości wnosi do gry mechanika „kradzieży” (wymuszanie na graczach zwracania do banku monet) i żetony długu. Wiąże się ona jednak z radykalną zmianą znaczenia pieniędzy w grze. (5) „Miasta” wymuszają na graczach zmianę podejścia do pieniędzy. W podstawce kolekcjonowanie monet się nie opłacało. Owszem, warto było mieć ich kilka w zapasie przed III erą, ale tylko po to, by móc za nie wyłożyć jakąś sensowną kartę: lepiej było zbudować Pałac i wzbogacić sąsiadów, niż trzymać kilka lub kilkanaście monet do końca gry. Niektóre strategie zakładały nawet grę bez pieniędzy (np. zielona strategia bazująca na symbolach nauki i wystawaniu za darmo budowli powiązanych). Pojawienie się gildii dającej punkty zwycięstwa za każde 3 monety w „Liderach” zmieniło to w niewielkim stopniu. W „Miastach” musimy jednak do końca gry liczyć się z tym, że ktoś zagra „kradzież”, a my będziemy musieli pociągnąć żetony długu. Ponadto nie wiemy jakie podejdą czarne kart, a wystawianie znacznej części z nich zakłada wyłożenie pieniędzy, nie tylko zasobów.

- 27 października 2014

Czarne karty potrafią sporo namieszać, potrafią podreperować strategię, która wydawało by się jest już nie do zrealizowania. Z drugiej strony nigdy nie wiadomo czy akurat potrzebna do tego karta jest akurat w grze (w każdej erze dorzucamy tyle czarnych kart ilu jest graczy). Miasta dodają sporo emocji, jednak moim zdaniem Liderzy dają więcej nowych możliwości i bardziej podbijają punktację. Niemniej warto mieć oba dodatki. Jeżeli chcemy szybkiej rozgrywki - gramy podstawkę + Miasta, a jak ciut dłuższej i strategicznej - dorzucamy Liderów.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl